reklama

O chlapcoch a dievčatách

A je to tu ! Skôr ako som čakala, skôr ako by mi to bolo pohodlné. Ale žiadny rodič sa tomu nevyhne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Moja štvorročná dcéra ma ráno prepadla pri čistení zubov úvahami o rozdieloch medzi chlapcami a dievčatami. Presnejšie o rozdieloch v prvotných pohlavných znakoch, preložených do detskej reči. Snažila som sa nezamiešať do jej monológu a neupozorňovať na svoju prítomnosť v kúpeľni. Keď už som si myslela, že dnes mi to prejde, ukončila vetu zlovestným "....však Mami?" 

Do kelu! Chytila ma do pasce nebezpečných otázok, na ktoré sa mi nechcelo odpovedať. Skúsila som teda osvedčené techniky.

Najprv som ju poslala do kuchyne, aby sa naraňajkovala, ponechajúc otázku visieť pri umývadle. Bohužiaľ, deti sú ako tlupa Malých Princov - nikdy sa svojich otázok nevzdávajú. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Prešla som na teda k prikyvovaniu a pomaly presúvala ťažisko debaty smerom od pupka k hlave. Malinká zopakovala moje múdrosti a bez mosta ich premostila zase k svojej téme. 

Nakoniec som jej ponúkla jednoduché, bezpečné, málo odhaľujúce odpovede. Deti sú však bystré stvorenia a až prekvapivo dobre využívajú sedliacky rozum. 

"Mami a ako sa narodí dieťatko?"

"Veď som Ti hovorila - vykukne z bruška ako naša Grétka"

"Ale ako sa do toho bruška dostane?"

Tak a čo teraz...?

Zuzana Dlugošová

Zuzana Dlugošová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som matka, manželka, dcéra, sestra, zamestnankyňa, suseda, poistník, klient, pacientka, vodička a mnoho iného. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu