reklama

Kráľovstvo za sladkosť

Volám sa Zuzana a som abstinujúci žrút. Krajšie by bolo napísať gurmán ale takým vznešeným pomenovaním sa neodvážim titulovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nepotrebujem totiž k spokojnosti steak, créme brulée ani ostrieža. Moju michelinskú hviezdu by pokojne dostali hranolky z fast foodu a škatuľa kúpeľných oblátok. Orieškových. Ale ako sa hovorí (či spieva) "príde na psa mráz, potom pôjde do klobás". Len na okraj - keďže pochádzam z dediny pevne spojenej s výrobou psích klobás, nepovažujte to prosím, vy, ochrancovia zvierat za nebezpečné vyhrážanie. Bola to iba poetická vsuvka na zvýšenie dramatična. 

Klobásy aj tak nemôžem. Na programe dňa je zdravostravné sebatýranie. Dopracovala som sa k nemu klasicky. Keď už sa gombík nedokázal stretnúť s dierkou. Malo to len dve možné vysvetlenia. Buď neviem prať alebo som dosiahla hmotnostný limit. A keďže periem na nízkych teplotách tak prvá možnosť by bola príliš rozšafný sebaklam. Takže moje ego muselo spľasnúť. Áno, pohŕdala som všetkými pojedačmi pšena, chlorely a raw dezertov. Bila som sa hrdo do pŕs, že ja som odrástla na slanine, haluškách, bôčikoch a šúľancoch . A zrazu - opašťok je malý a šľak mi kosou pupok šmirgľuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak som sadla ku kompjútru. V tejto chvíli musím poďakovať editorom za fotodokumentáciu. Bez nej by som bola ako Alenka v ríši divov. Napríklad pohánka. Mama mi vravela, že sú to "také trojuholníčky ". Fajn. Moja predstava sa podobala makovému krekru k telke. Alebo quinoa. Bože, ani neviem ako sa číta. Cesto z pomletých orechov? Paleo škótske vajcia? Pomóc! 

Ešte horšie je ísť nakupovať ingrediencie. Človek, prvý krát naozaj stratený v hypermarkete, krúži už pätnásty krát okolo nejakého regálu a cíti na chrbte pohľad bezpečnostných kamier. Tie už zaregistrovali podozrivý cyklický motavý pohyb. Ale kde mám hľadať cícer? Alebo tofu? Najväčšou tragédiou je však varenie. Výsledkom sú zvláštne, amorfné jedlá, ktoré keby nechutili otrasne boli by výborné. Len to nevravte mojej dcére, má zákaz hovoriť na jedlo fuj a mne sa v posledných dňoch stále tlačí na jazyk..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Byť fit je naozaj náročné a ja obdivujem všetkých pojedačov pšena, chlorely a raw dezertov. Prepáčte mi. Ste hrdinovia. A ja pri strúhaní cvikle stále snívam svoj marcipánový sen. 

Zuzana Dlugošová

Zuzana Dlugošová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som matka, manželka, dcéra, sestra, zamestnankyňa, suseda, poistník, klient, pacientka, vodička a mnoho iného. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu